000 20 877 021
info@ofshid.com

امنیت و امحاء کارت ها

امروزه در کیف هر شخص گونه‌های متنوعی از کارت یافت می‏‌شود؛ کارت‏‌های شناسایی، کارت‏‌های بانکی، کارت سوخت و… . این کارت‏‌ها از نظر جنس، ساختار و کاربرد بسیار متنوع هستند، امّا همگی در ارزش امنیتی و اطلاعاتی برای سازمان‏‌ها و افراد مشترک اند. از همین رو لازم است این کارت‏‌ها زمانی که از چرخه کاربری خارج شدند به صورت امن امحاء گردند.

شناسنامه، گذرنامه، کارت ملّی، گواهی‏نامه، کارت پایان خدمت و کارت‏‌های شناسایی سازمانی از جمله مهم‌ترین اسناد امنیتی هستند. این اسناد بنا به دلایل گوناگون مانند فرسودگی، از چرخه کاربری خارج می‏‌شوند، امّا از اهمیت آن‏ها کاسته نمی‏‌شود. سازمان‏‌ها و نهاد‏های مربوطه عموماً این اسناد را پس از مدتی امحاء می‏‌کنند که این امر نیاز به دستگاه‏‌ها و تجهیزات مناسب برای امحاء این قبیل اسناد با توجه به جنس و ساختار آن‏‌ها دارد.

کارت‏‌ها از نظر ساختار و جنس به دسته‏ های گوناگونی تقسیم می‌‏شوند مانند کارت‏‌های PVC، کارت‏‌های نوار مغناطیسی، کارت‏‌های چیپ‏ دار، کارت‏‌های هیبریدی و… . از طرف دیگر همانطور که گفته شد اهمیّت اطلاعاتی و امنیتی این کارت‌ها نیز متنوع می‏‌باشد. در نتیجه در امحاء کارت‌‏ها و اسناد مشابه باید دقّت خاصی صورت گیرد و از دستگاه‏‌ها و تجهیزات مناسب استفاده شود. که این شرکت با تجربه و تخصص خود در زمینه امحاء و ساخت تجهیزات و دستگاه‏‌های امحاء قابلیت این را دارد که برای شرایط مختلف از دستگاه‏‌ها و تجهیزات متنوع استفاده کند و کار را به رضایت کامل مشتری به انجام برساند.