000 20 877 021
info@ofshid.com

 

تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها

 

به دلیل کاربرد امنیتی و اطلاعاتی دستگاه‌های امحاء اطلاعات، بسیار مهم است که اینگونه دستگاه ها همواره آماده به کار باشند و در زمان نیاز دچار اشکال نشوند. دستگاه‌های امحاء شامل دستگاه‌های الکترونیکی و دستگاه‌های الکترو مکانیکی می‌باشند. دسته اول شامل پاک‌کننده‌های امن اطلاعات (Erasure) و دستگاه‌های امحاء مغناطیسی (Degausser) می‌باشند. دسته دوم انواع خردکن‌ها، هاردشکن‌ها و آسیاب‌ها می‌باشند. این دسته از دستگاه‌ها به دلیل داشتن قطعات متحرک و درگیری با مواد خارجی (کاغذ، مقوا، فلز و پلاستیک) دچار استهلاک شده و نیاز بیشتری به نگهداری و تعمیرات منظم پیدا می‌کنند.

 

بزرگ‌ترین عامل در افزایش طول عمر دستگاه‌های خردکن (کاغذ خردکن و هارد خردکن) نحوه استفاده از آن توسط کاربر می‌باشد. رعایت نکات زیر توسط کاربر حائز اهمیت می‌باشد:

1- عدم ورود اشیاء و مواد خارج از استاندار دستگاه

2- عدم ورود مواد بیش از حد حجم استاندارد دستگاه

3- استراحت دادن به دستگاه بعد از هر نوبت استفاده شدید

 

تیغه‌ها در هارد خردکن‌ها و کاغذ خرد‌کن‌ها بیشترین میزان فرسودگی را دارند. یکی از راه‌های بالا بردن طول عمر تیغه‌ها و حفظ تیزی آن‌ها روغنکاری منظم تیغه‌ها می باشد. (برای اطلاع از شیوه روغنکاری دستگاه‌های کاغذ خردکن اینجا را کلیک کنید).

 

کندی و فرسودگی تیغه‌ها علاوه بر ایجاد اشکال در کارکرد دستگاه، به موتور و جعبه‌دنده فشار می‌آورد و باعث خرابی آنها می‌شود. تیغه‌ها بنا به جنس آنها، مقدار استفاده و مواد ورودی به خردکن، در بازه‌های زمانی مشخص نیاز به تیز کردن پیدا می‌کنند که این کار توسط افراد متخصص و سازنده‌ی دستگاه انجام شود.

 

سیستم موتور و انتقال قدرت مهم‌ترین قسمت هر دستگاه خردکن یا آسیاب می‌باشد. با توجه به حجم و فشاری که این دستگاه‌ها حین کار متحمل می‌شوند بروز ایرادات جز‌ئی یا کلی در آن‌ها هر از چند گاهی دور از انتظار نیست. بازدید‌های منظم علاوه بر دقت کاربر در استفاده از خردکن‌ها باعث پایین آمدن هزینه‌های تعمیرات دستگاه‌ می‌شود.

 

امکان بروز اشکال در قسمت کلید‌ها، کنترل و همچنین سیستم انتقال برق نیز وجود دارد. خرابی این بخش‌ها عموماً ناشی از نوسانات برق یا استفاده نادرست از دستگاه‌ می‌باشد.